8 Nisan 2011 Cuma

Lüsid Rüya Hali

Vikipedi'de bu tür rüya hakkında şu örnekleme yapılmış ;

''Doğu’nun lüsid rüyaya önem veren bazı mistik ekollerinde üstat, öğrencisine gördüğü psikofizyolojik kaynaklı rüyayı yönlendirebilmesi için imajinasyonu denetleme tekniklerini öğretir. Bu teknikleri uygulayabilen öğrenci, rüyasında vahşi bir hayvan tarafından kovalanmaktaysa, rüyasında bilinçli hale geçer (lüsid rüya hali) ve imajinasyonunu denetlemesi sayesinde rüyanın kalan kısmında bu kez kendisi o vahşi hayvanı kovalayabilir.''
 
Nasıl yapılır,eğitimi ne şekildedir bilmiyorum ama ben bunu sık sık yapabiliyorum.Bir keresinde hayatımdaki bir kişiyle bağlantılı olan bir barmeni,rüyamda görmüştüm.Olaylar biraz daha ilerlese kanlı bıçaklı olcağım bir şahıstı muhtemelen.İşte tam o rüyada ;ben tek başıma barı basıp barmene kafa tutuyordum.Tabi onun mekanı olduğundan,çevresindeki herkes bir anda üzerime yürümeye başlamıştı.Öfke; bilincimi öylesine örtmüştü ki,artık sağlam dayak yiyeceğinin farkına varan ben; yine de oradan kaçmadım ve barmenin üzerine yürüdüm.O sırada bilinçaltı devreye girdi ve 'sen benim kim olduğu mu biliyor musun? ' gibi uyandığımda dahi anlam veremediğim o cümleyi kurdu.Herkes durup bana baktı.Sahiden kimdim lan ben ? Paşa paşa dayağını ye şu aptal cümleyi kullanma dimi.Ulan allah belasını versin senin gibi bilinçaltının diye serzenişte bulunmaya başlamışken  alınganlık yapan bilinçaltım bir anda bara bir sürü adam doluşturdu.Ziraat Bankasından maaş çekme kuyruğuna girmiş bilmem kaç tane, Ajan Smith gibi anında çoğalan adamlar düşünün.Hepsi de beni korumaya gelmişti.Ve telefon çalıp barın sahibi telefonu kaldırdığında ,benim kim olduğumu öğrenmişti.Barın sahibine dönüp; abi kimmiş arayan he birde ben kimmişim diye soramadan,bir yanlışlık oldu özür dileriz gibi cümleler duymaya başlamıştım telefondaki sese söylenen.Telefon kapandığında,barmene bi güzel azar çekip benden milyon kere özür dileyen barın sahibine istifimi bozmadan -bi daha olursa mekanını dağıtırım bilesin diye ego tatmini sağlayan cümleler kurmuştum.
Dedim ya bunu arada bir yaparım ama nasıl yaparım bilmem.Birileri sürekli yapıyomuş üzüldüm.Sanırım tam o gün uyumadan önce şu şarkıyı dinliyordum,yeniden deneyeyim.
Tamam yalan söyledim bu şarkıyı şimdi dinliyordum.Inception havası versin diye ekledim.Lusid rüya görmeyi bileniniz varsa bize de öğretsin mümkünse..

O değil de  telefonu açanı hala merak ediyorum;sendin dimi lan bilinçaltı,kral adamsın vesselam.

Bilinçaltı konuşur:Nobody,Mr.Nobody diyin bağa bundan sonra..
(Ceymis Bond türk olsaydı o da bu şiveyle konuşurdu yadırgamayın lütfen)
 

3 yorum:

  1. yine bişeyler ögrenme isteği uyandı içimde..ama ilk önce rüya görme yüzdemi arttırmalıyım ya da hatırlama :))

    YanıtlaSil