29 Ağustos 2011 Pazartesi

Bence Yanlış Yapıyoruz

''Hayatın en saçma günleri; Taksim'in göbeğinde sevgilinize uçan balon demeti alıp,sevgilinizin balonları özgürleştirdiği günlerdir.'' dememi bekliyosanız,sizi hayal kırıklığına uğratacağım.Hayatın en saçma günleri;önemli bir sınav veya vize ya da final zamanı öncesi yapılmayacak her saçma eylemi yaptığınız zamanlardır.''Bu boşlukta Adem napar;esir olmuş televizyon bakar'' diye boşuna şarkılar yazılmamış.
Bu tür sorgulamaları uykumun gelmesi için televizyon başına geçmiş izlenebilcek en salak programları izlerken yapmam ''aslında bunları izlemek salaklık değil de; sorgulamaya sürüklüyormuş insanı''izlenimi oluşturdu bende gecenin şu saatinde...



Ev arkadaşım Eyüp;üniversitedeki ilk zamanlarında devlet yurdunda kalırken ülkücü elemanların;
-Bakın gençler,şu şu aktiviteye katılcaksınız,şunları yapcaksınız vs vs telkinleri arasında o efsane cümleyi patlatır Eyüp:
-Bence yanlış yapıyosunuz.
Ülkücü elemanlar bu cümle karşısında önce aptallaşır sonra Eyüp'e ve birbirlerine bakarak şu cevabı verirler:
-Senden bi bok olmaz oğlum,s*ktir git napıyosan yap!
Eyüp geçtiğimiz haftalarda mühendis oldu ve Rusya'ya gidip şantiye şefi olma hayalleri kuruyor.
Evin diğer bireyi Orçun'la baya güldük fakat bıyıklarımız uzun olduğundan belli olmadı bu durum.

Sahiden benim de Erasmus'la yurtdışına gitme planlarım vardı,aslında bu yazının çıkış noktası da bu oldu. Ben hala canım sıkıldıkça -siteyc 1 ''elıfınt men'' kitabını okurken dil sınavlarında napcam telaşına düştüm.İngilizcemi geliştirme konusunda bikaç ayım varken önümde;yapcak iki hamle kalıyor:Ya oturup adam gibi çalışcam ya da Orçun gibi rüyaya yatıp sınav sabahı rüyamda soruları görmeyi beklicem.
Sınava girceği gün ;abi rüyamda soruları gördüm renkleri falan soruyolar;cevaplar da ;green,blue falan dedi kahvaltı yaparken.
Sınavdan beklendiği üzere 19 aldı,hatta kompozisyonu yazmayıp kağıdı verdiğinde ;hoca,oğlum kompozisyon yazmamışsın demiş,Orçun da hocam hepsi doğru ona gerek yok diyince adam afallamış.Ya birileri bizle dalga geçiyor,ya da bizden sahiden bi bok olmaz.
Ama bunu kabullenme noktasına gelince acı çektiğimiz gerçeği var.Öss sınavının daimi müşterisi olan ben; o dönemlerde *Diablo,Gta'ya falan kapılmış, ufak yeğenlerime gittikçe de ördek vurmacada ve 5.level teniste master yaparken,geceleri rüyamda mario'nun hatununu kurtarma telaşesindeydim.Sınavı kazandığım günden beri ne Diablo ne de başka oyunlar oynamıyorum.Amacımı kaybettim sanki ve tekrar canlandırmak adına  yeni bir öss dönemi mi yaratsam kendime diye düşünmeden edemiyorum.Onun dışında da öğrendim ki ördek vurmaca oyununda ekrana değil de beyaz sayfaya ateş ederseniz ördekler zaten vuruluyormuş.Vay arkadaş boşuna yırtınmışız yıllarca,hevesim kaçtı  resmen hayatın böyle hilelerini öğrenince.Düşünsenize birileri daha 7 yaşında bilip level 50'ye gözü kapalı gelirken siz 3 derece miyop olabiliyosunuz.

N'olur bana ;hedeflerinizin olduğunu ama sizlerin de sınav zamanı Fatmagül'ün suçu ne?,Diskavri çenıl-dövme sanatı,araba yenileme programları,sahil güvenlik vs vs izlediğinizi söyleyin.Öyle olmuyor işte,sınava çalışmak hariç herşey aslında hayatın keyfiymiş deseniz de biçoğunuz yine sınavlardan yüksek not alıp;merak etme senin kötü geçtiyse herkesin kötü geçmiştir telkinleri yapıyosunuz.Yapmayın böyle.
Şu anda hayattaki başarısızlığımın en büyük nedenine baktığımda karşıma geçip biri:Bence yanlış yapıyosun demedi sanırım,onun yerine sevgi göstermiş olabilirler.Bilgisayarım bile gecenin sessizliğinde okyanus rüzgarı edasında ses çıkarırken,tepesine bastırdığımda susuyor.Bilgisayar mı Golden yavrusu mu onu da çözemedim ya neyse.
Sözün özü;Adem her gece uyumadan yasak elmayı yiyecek,yine cennetten kovulcak ama hiç vazgeçmicek.Üstelik birileri ona;bence yanlış yapıyosun dediği halde.Bizler de Adem'in çocuklarıyız ne de olsa...

Yine bir sınav sabahı gelcek ve ben yine o aynı kelimeyi günboyu tekrarlicam:KAHRETSİN...

                                                                1.25'ten sonrası sevdiğim andır.

Not:Balon mevzunun benle ilgisi yok,umarım senle de yoktur.
Not2:Şu yaşıma geldim hala miyopla hipermetropu karıştırıyorum ya;yazıklar olsun bana.
 

12 yorum:

  1. Beyaz sayfa olayına bittim. biz de yıllarca oynadık o oyunu kimse de söylemedi öyle bi şey.
    yazı da güzel olmuş bu arada iyi bi konuya parmak basmışsın.
    Not:Balon mevzunun benle de ilgisi yok
    Not2:Miyopla hipermetropu da sağ elimde miyop sol elimde hipermetrop diye ezberlemeyi dene :)

    YanıtlaSil
  2. ahaha.
    seni rahatlatcak bir şey söyleyebilirim ama ikimizin de hata yaptığı gerçeğini değiştirmez.
    evet ben de tam o zamanlarda izliyorum halbuki otursam çalışsam.
    öyle rahatlayacağım ki...
    çalış çalış. valla . yarım saat bile otursan içindeki o sese son vermiş olcaksın :)

    YanıtlaSil
  3. @Holden;
    gerçek Holden olsa şöyle derdi bence;
    lanet olsun bilmiyordum,yemin ederim ördeklerin böyle vurulduğunu bilmiyordum.Jane'i arayıp hemen anlatmalıyım bunu ona:)

    Ezberledim ama bakkala gidince unuttum,balık hafıza benimkisi.Bi de şeyi anlayamadım açıkçası,benim sorunum hangisi yakın hangisi uzağı göremiyor,sağ sol ilgisini:))Genel olarak karşımdaki insanın da karıştırdığı bi durum olduğu için bilmişlik taslayıp çaktırmıyorum karıştırdığımı:)

    YanıtlaSil
  4. @sweet sunshine;

    herkes benzer şeyleri yapıyor ama kalan hep ben oluyorum sanki:)hayır,çoğu kez şöyle oluyor,sınav zamanı arkadaşım falan arıyor,hadi dışarı çıkalım diye,yok diyorum ders çalışcam ama nerde.tv izliyorum,odamı topluyorum,yemek falan yapıyorum öyle zamanı öldürüyorum:)Sözde dışarı çıksam vicdan azabı çekcem diyorum ama evde durum daha beter:)

    YanıtlaSil
  5. eheh işte bundan bahsediyorum.
    Kaba oyalanmalarla geçiyor zamanın.
    aslında sırf o masanın başına geçmemek için yaptıklarınla.
    Ama geç bir otur beş dk bile olsa.
    Bende genelde böyle oluyor yani :)

    YanıtlaSil
  6. kaba oyalanmalar değil yahu bildiğin kendime bi yolculuk yapıp;yeni bilinmeyen yönlerimi keşfediyorum o zamanlarda:P

    YanıtlaSil
  7. Ahaha
    tabi ki ^_^
    ben de bu aralar doktor olamayacağımı farkına vardım Doktorlar sayesinde.O reklama girince de çocuklar duymasına bakıyorum. aile kurumunun detaylarını öğreniyorum ^^
    geliştiriyoruz kendimizi canım.

    YanıtlaSil
  8. sanırım kendini yanlış yerde arıyosun:)

    YanıtlaSil
  9. Holden'ı severim sevdiğim için ismini çaldım ama onun gibi olmak istemem açıkçası.
    diğer konuyu ben de anlamadım boşver :)
    (bir sır: ben de bilmiyorum hangisi uzak hangisi yakın)

    YanıtlaSil
  10. gerçek Holden olsaydın keşke kafam bozuldukça seni arardım:)
    (bence kimse bilmiyor uzak-yakın olayını)

    YanıtlaSil
  11. şöyle. hipermetrop'taki hiper kelimesi bize bir şeylerin yanlış olduğunu anlatmalı. yani kolay olduğu halde olamama. yani "yakını ebem de görür ama bu hipermetrop onu bile göremiyor lanet olsun" gibi. burdan miyobun da tam bu esnada uzağı göremediğini ifşa etmiş oluyoruz.

    uzak-yakın olayını çözmenin haklı gururunu yaşarken sınav zamanı film izlersem vicdan azabından ölücem diye tavan izliyorum. (bir genç kızın itirafları sayfa 43.)

    YanıtlaSil
  12. yemin ediyorum eskiden miyopla hipermetrop hakkında biraz mantık yürüterek doğruyu buluyodum.şöyle ki mantığım neyi söylerse ben tersini kabul ediyodum.ama bu yazılanları okuduktan sonra artık mantığım da devre dışı kalcak:D

    ben karar aldım,sınav zamanı dışarı çıkmak istiyosam çıkcam,film izlemek istiyosam izlicem çünkü fark ettim ki sınav gecesi uyumayıp son 3 saat çalışınca 3 aylık bilgiyi depolayabiliyomuşum can havliyle:)

    YanıtlaSil