3 Haziran 2011 Cuma

Gerçek Orada Biryerde...

*Yazıyı aşağıdaki müzik eşliğinde okumanız tavsiye olunur.

 Ne zaman birşeyleri sorgulamaya kalkışsam ve kısır döngü içinde kaybolsam -ki bu sürekli olur- şaplağı tam suratımın ortasına yediğimi hissederim...Önce fırtına çıkar,sonrasında elektrik kabloları birbirine çarpar ve her taraf zifiri karanlığa bürünür.Ahşap pencerenin aralığından sızan rüzgar ; X-files jenerik müziği edasındadır.Hemen pencereye koşar sorularımın cevabını düşünürüm.Karşımdaki binanın arkasındaki tepede tanıdık bir sahne belirir :''The Truth is out there''. Sahiden ''gerçek orada biryerde'' olmalı..



"Kendine tek bir soru sor: İnsan gerçeği ne diye söylemeli? Bizi böyle yapmaya zorlayan ne? Sonra, içtenliği niçin bir erdem olarak görmemiz gerekiyor? Farzet ki, bir balık olduğunu ve bizim hepimizin de balık olduğunu ileri süren bir deliyle karşılaştın. Onunla tartışır mısın? Ona yüzgeçlerin olmadığını göstermek için önünde soyunur musun?"

Çoğu zaman sorgulamalar içinden çıkılmaz hal alır.15.yaş gününde posta kutusunu açtığında ''kimsin?'' sorusu ile karşılaşan  Sofie'den daha dramatikti ''Varoluşu'' sorgulamam,17.yaşımda ''Kazanamadınız'' mesajı ile karşılaştığımda.Kim olduğumu birileri biliyor olmalı ki posta kutuma sınavı kazanamadım mesajı yollamış.Kimdim ben? Kimsin sen?

''Aslında, gerçekten ciddi olan sorular bir çocuğun bile dile getirebileceği sorulardır.Yalnızca en çocuksu sorular gerçekten ciddi olan sorulardır.Cevapları olmayan sorulardır bunlar.Cevabı olmayan soru aşılamayacak bir engeldir.Başka bir deyişle insani olasılıkların sınırlarını belirleyen ,insan varoluşunun sınırlarını saptayan cevabı olmayan sorulardır.''

Bir sonuca ulaşmadığından bir süre sonra yorucu oluyor hatta baş ağrısı yapıyor sorgulamalar farkındayım.Daha somut şeyleri sorgularsak;bu kediye nolmuş lan? Vallahi an itibariyle şimşek çaktı,hava da kararmak ve kararmamak kararsızlığında kahverengimsi anlicağınız.X-files müziği de çalmaya başladı,eyvahlar olsun...

Şu dünyaya bıraktığım bir özlü sözüm olsun:''Sorgulamıyorsan sorun yoktur''
O değil de şu X-files bir jenerasyonun paranoyak olmasına sebep olmuş olabilir.
 

Tırnak içlerindeki alıntılar Milan Kundera'ya aittir.Evet alıntı yapmayı seviyorum uysa da uymasa da...




  XFiles by Jimbo D
 

9 yorum:

  1. oof ya acayip okumak istedim ama kafam çok dağınık yazı boşa gitmesin yarın okuyup bi daha yorum yapıcam :D

    YanıtlaSil
  2. bu jenerik yüzünden x-files izlemedim hiç

    YanıtlaSil
  3. @marslı bi kız,yorumların beni öldürcek:D

    @şeymuşka,haklısın müzik sinir bozucu:) yazarken konstantre olayım diye dinledim biraz da sonra ürktüm:)

    YanıtlaSil
  4. okudum :D müzik cidden paranoyak olunası, sorgulamasak daha iyi galiba sorguladıkça sorgulanıcak daha çok şey çıkıyor ortaya..

    YanıtlaSil
  5. sorgulamadan da bitkiden farkımız kalmıyor:) o yüzden sorgulanmalı herşey sadece paranoyak olmaya gerek yok..

    YanıtlaSil
  6. Müziği dinlerken yazıyı bir kenera bırakıp sadece kediye ve bakışlarına odaklanınca daha bi fena oluyorum.Özellikle sadece ilk resime bakmak daha da katlanılmaz oluyor.

    YanıtlaSil
  7. bu ne abi herkes korkak herkes paranoyak:D yazıyı silcem galiba Batangil bende korkmaya başladım:D

    YanıtlaSil
  8. hepimiz balık olsak hayat daha mı güzel olurdu :)

    müzik... heyecan verici

    YanıtlaSil
  9. @marilyn curie,

    keşke yüzgeçlerim olsaydı da düşünmeden gösterseydim:)
    müzikten korkamayan tek kişi olarak senden korkmadım değil..

    YanıtlaSil