11 Ekim 2012 Perşembe

Sevmek meselesi


        Bir türlü içime sinmeyen zamanlardayım  çocukluğumdan beri bu zamanlar hep bir durgunluk halidir sürer.  Nasıl yazasım yok anlatamam ama söylemek istediklerim var, keşke burada olsanız da anlatsam yazmak yerine. Madem hepinizle aynı anda sohbet etme imkanım yok, baş ağrımı masanın üzerine bırakıp başlıyorum oradan buradan konuşmaya. Velhasıl çok tutarlı konuşmayabilirim çocukken en sevdiği oyunun saklambaç olup bir  türlü cüssesi müsaade etmediği için saklanamayan birinden tutarlılık beklemezsiniz sanırım zaten. Ki hala severim saklambacı bu sefer de maçam yemez.


Yıllardır tanıdığım biriyle tanışma şansına eriştim geçen gün, hiç tanımayıp uzun yıllar konuşmak ile tanıyıp hiç yüz yüze gelmemek arasındaki durumu en tatlı idare edebilecek insanla.  Tatlılığını, hoş muhabbetini vs geçtim bir insan yaşadığı şehre bu kadar benzer mi ! Yani yaşadığı yeri bilmesem de kendini anlatsa bulurdum gibi geliyor. Ki zaten şu anda yaşadığı şehrin tek güzel tarafı onun yaşaması gibi geliyor. Hakaten bi insan yaşadığı şehre ya da semte ya da odasına ne kadar benzer ? Misal odasını, semtini şehrini güzelleştirirse kendi de güzelleşir mi ? Odamıza bir sürü çiçek alsak dışarı çıktığımızda herkese güler miyiz ? Eğer öyleyse çok suçluyuz çok ! Yani ben şimdiye kadar hep güzel insanlar etrafını güzelleştirir diye inanmak istedim, fakat gördüğüm güzel insanların bazıları güzelliğinin farkında değil bazıları da çirkin insanlara yenilmiş. Tabi istisnalar yok değil hem yenilmemiş hem de farkında olan, tanıştığım insan gibi. Neyse sonuç olarak çok keyifli vakit geçirdim ve " tanıştığım" insandan son olarak birini sevmek için illa yılların beraber geçmesine gerek olmadığını öğrendim ki umarım hislerimiz karşılıklıdır çünkü "sevmek" mühim mesele - aşk meşkten bahsetmiyorum  -

Sevmek cidden sanıldığından da benim şimdi anlatmaya çalışacağımdan da mühim meseledir. İnancının ne derecede olduğunu bilmiyorum tabi ki okuyucu ama zamanının şeyhleri tarikatlarına mürid kabul etmeden önce "sen hiç bir kızı sevdin mi" diye sorarlarmış. Çünkü sevmek ne dilde ne de eylemde kolaydır, misal bir şarkıyı seviyorsanız ezberleme sorumluluğu üstünüzdedir, hayvanları seviyorsanız kapının önüne bir tas su koyma sorumluluğu, ne bileyim birini seviyorsanız onu düşünme sorumluluğu vesaire. Sevmek öyle sevmemek kadar kolay değil okuyucu.  Hatta insanın etrafındakileri sevmesi için önce sevmeyi öğrenmesi gerekir, sevmeyi öğrenmek için de önce kendini sevmesi gerekir görüşüne katılıyorum çünkü insan nasıl etrafına zulmetmeyi kendine zulmederek öğrenirse sevmeyi de ancak öyle öğrenir. Çünkü sevmeyi öğrenmeden sevmeyi denemek bir sürü koca hatanın masum görünmesini sağlar, bir sürü başka duygunun bir araya gelmesini sevme zanneder insan, zamanında yaptığım gibi. Sonra o masum hatalar uç uca koca bir şehirler arası treni olur dumanı boğar insanı ki güzel memleketimde o uzun yola giden trenler hep soğuk olur, sonra o tren dostun uzattığı bir sigara olur ateşini içinde taşıdığın sigaranın dumanı boğar insanı. Neyse ki Tarık Tufan' ın dediği gibi " Allah kendi Hira’sını bulan herkesle konuşur ", Hira bir sevgi sığınağıdır, saklambaç mekanı değil. Selametle...

 

7 yorum:

  1. ben galiba bunu sürekli okuyabilirim. sonra bir şeyi sevmeyeli (yalnızca 'sevmek' anlamında) ne kadar uzun zaman olduğunu farkedebilirim. ve buna kendimden başlamam gerektiği gerçeğini kabullenebilirim. ben bi başlasam buna, alayınızı sevebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman alayımızı sev ! Bizden zarar gelmez :)

      Sil
  2. Nedense ikinci paragrafta bahsettiğin kişiyi üzerime alındım :) ama sanıyorum benden bahsedilmiyor. Sevmek güzel ve gün geçtikçe zorlaşan bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin kötü tarafı zorlaştıran da insanlar, tamam meşakkatli ama zorluğu sevmekte değil sevdikten sonraki evrelerde

      Sil
  3. sevmek meselesini ne hoş çözümlemişsin.Çocukken benim de en sevdiğim oyunlardan biriydi saklambaç ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin benim gibi sorunların yoktu ama :P Daha tam çözümleyemedim, yardımlarını bekliyorum :)

      Sil
  4. Bende senden yardım isteyecektim :(

    YanıtlaSil