28 Temmuz 2011 Perşembe

Duyarsızlık

Bir Kathe Kollwitz resmidir
İnsanlık tarihinin görmüş olduğu en büyük sivilce ya da beze gibi bir şey burnumun kenarında çıkmış olabilir.Normal doğum bekliyodum ama sezaryen doğuma da razı geldim.Bu sebeple bu sabah doktora gittim ve beni tanıyan doktor ismimi tereddütle söyledi.Antibiyotik yazarken,doktor dedim bana tanıdık bi psikiyatr önerir misin? O sırada odada olan genç bayan lafa girdi -sanırım benim ilgi alanıma giriyor sorunun ney dedi bana.Dedim 2 gün önce başladığım ''Mulholland dr. filmini yeni bitirdim,bi süredir izlediğim filmleri 2-3 güne yayıyorum,10 sayfa kitap okuyup bırakıyorum ama hepsinden önemlisi insanları dinle(ye)miyorum.Gözlerinde ah bende dinleyemesem özlemi var gibiydi.Sırf bu dinleyememe sorunsalı yüzünden  bikaç dersten kaldığımı belirtip kaldığım yerden devam ettim.Sanki bu dünyada sadece yer kaplayan bir nesneyim.Bedeni bir birliktelik daha uygun bir kelime,zihnimin çok uzaklarda olduğu aşikar.Çok şeyi bi anda düşünüyorum ve ne düşündüğümün  farkına bile varamıyorum.Gülümsedi,bişeyler anlattı.Ama unuttuğu bişey vardı...

7 yorum:

  1. burnunun kenarını bilmem ama o sivilce alnının ortasında çıkaydı birinin seni çok sevdiğini söylebilirdim dastam

    YanıtlaSil
  2. aaa öylemiymiş ben de yıllardır alnımın ortasında niye sivilce çıkmaz diye sorar dururdum:P aynada sivilceme baktıkça Tyler Durden repliği geliyor aklıma, ''Bir tümörüm olsa adını Marla koyardım''!

    YanıtlaSil
  3. Ama unuttuğu bir şey vardı; ''Yalnızlığın dinini yayıyordum; başarılı olduğum söylenemezdi.''(s.24)

    Ama unuttuğu bir şey vardı; ''Sizin birbiriniz var. Bizim ancak benimiz var.''(s.100)

    Ama unuttuğu bir şey vardı; ''Kişiliği korumak için, bazan yaşamamak gerekiyordu.''(s.68)

    Eğer bu cümleyi O.Atay tamamlasaydı; muhtemelen yukarıdakilerden biriyle devam ederdi. ''Tehlikeli Oyunlar'' da böyle görülüyor en azından...

    Umarım bu yorumlarla sizi sıkmı-yorum-dur!
    Çünkü, bir metne müdahale etmektir biraz da yorumlama girişimleri.
    Ve kimileri bundan pek hazzetmezler...

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ama unuttuğu bir şey vardı;''onu da dinle(ye)memişti''.Ve bu kısır döngüde doktorların veya insanların yardımını beklemek anlamsızdı...
    diye devam edebilirdim Oğuz Atay bakış açısı olmadığından:)Fazla yormadan fazla irdelemeden...

    Belki yorumlar kısmen metne müdahele olabilir ama biz bu durumdan hiç şikayetçi olmadık,olmayızda.Gelen her yorumu ilgiyle okuyup ilgiyle cevap vermeye çalıştık.Genelde her yazımıza yorum yapıyosunuz,yorumlarınızı artık yazdıklarımızın tamamlayıcısı olarak görüyoruz desek yeridir,o yüzden sıkılmak kelimesi anlamsız olurdu,teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  5. ''Genelde her yazınıza yorum yapıyor'' olmak...

    Peki...

    Galiba sıkmışım biraz...

    YanıtlaSil
  6. Ben bazen cümle kurmaya korkuyorum.
    Yazdığım herşey iyi anlam barındırıyordu üstelik.

    YanıtlaSil
  7. Elbette öyleydi.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil