22 Ocak 2011 Cumartesi

Geleceğin Mesleği


ALTERNATİF MESLEKLER

Bu aralar uyku düzenim iyice değişti.Sokak lambalarının görevlerini tamamladıkları ve güneşe görev teslim edişlerini  o kadar çok izledim ki…İşte bu zamanlarda , Clementine ve Joel’in buz gölünün üzerine uzanmış gökyüzünü seyretmeleri,hiçbişey düşünmeden sadece mutluluk hormonu salgıladıkları anları ben yatağımda sabah mavisinin aydınlattığı tavanı,sessizliğin her şeyi düşündürdüğü anları yaşıyordum.Bir tane sinek vızıltısını tüm galaksinin savaşırken kullandığı ışın kılıcı sesleriyle sentezlemem şüphesiz bir hafta içinde izlediğim Star Wars serisinin eseriydi.Usta Obi Wan Kenobi’nin ‘Anakin ! may the force be with you’ dilekleri uzayda yankılanıyor olcak ki bu sessizlikte onu bile duyabiliyodum.

Okula başladığım 5-6’lı yaşlarda her çocuğa yapılan sorgulamalara bende fazlasıyla maruz kaldım ve sanki bu, dünyanın o andaki en önemli meselesiydi’Büyüyünce ne olcaksın Ziya? O yaşlarda anlamını, ne iş yaptığını çok bilmesemde mimar olcam yanıtıyla bizimkilerin yüzlerini güldürmeyi başarabiliyodum.Artık 16lı yaşlara geldiğimde izlediğim filmlerin büyülü dünyasına kapılıp hayır kesinlikle Sinema-televizyon okulamalıyım fikri yerleşmişti iyice zihnime.Ta ki sayısaldan sözel bölüm seçmenin imkansız olduğunu anlayana kadar.Ee o zaman Tıp olsun!Bu kezde çalışmak için fazlasıyla geç kaldığımı fark ettiğimde birçokları gibi ne istediğini bilmeyen bir adam olarak toplumdaki yerimi almış oldum.Biz kararsızlar büyük bir kitleyiz kesinlikle…

‘Işın kılıcıyla şaka olmaz.’
Yıldız savaşlarında,şeriatın bile kesmediği kadar elin kesildiğini fark ettiyseniz muhtemelen sizde benim gibi düşünmüşsünüzdür.6 film boyunca bileklerden ayrılan ellerden bir damla kan çıkmayışı ise,ışın kılıçlarının yüksek sıcaklıkta damarları yakarak kan kaybı sebepli ölümlerin önüne geçmesi olarak yorumlamakta zor değil hani.

Geçtiğimiz günlerde dikkatimi çeken bir habere rastladım; Moskova Devlet üniversitesinden yapılan açıklamalarda,insan vücudundaki oksijenin zararlı etkileri durdurularak bikaç yıl içinde ‘ölümsüzlüğün’mümkün  olacağına dair bir haberdi bu.Üstelik Rusya devlet başkanıda haberi doğrulamıştı.Aklıma tek soru geldi,sendemi Qui Gon-Jinnq ? Evet usta jedi rus kızlarının cazibesine kapılmış olcakki ‘ölümsüzlükle ilgili öğretileri’ gücün karanlık tarafını seçerek Rusya ile paylaşmıştı.Küba konseyinden yapılan açıklamada ise Qui Gon-Jinng ‘jedi’lıktan atılmıştı.Böylece olası yıldız savaşlarının ilk kıvılcımları çıkmış oldu.

Her şey için çok geçti.Ben ne olcağıma dair paradokslar yaşarken sistem beni yutmuş hatta sindirmeye başlamıştı.Günlerce süren uykusuzluğum bana geleceğin mesleğinden bahsetmişti! Dünyadaki gelişim hızının doğrusal değilde parabolik olduğunu düşünürsek,yaklaşık 90’lı yaşlarımda yıldız savaşları başlamış olcak.Pembe panjurlu,duvarları çikolata ve şekerlemelerden olan dükkanımın camlarında şu yazıya rastlayacaksınız;
-Darth Vader 'sesi' gelmiştir !
-5 dakikada ağrısız Luke Skywalker eli takılır !
-Atmosferi yormayan 3dpo %40 indirimli !

Bu girişimciliğin bana getireceği uçsuz bucaksız
 paralarla boğazda yalı almak yerine Rusya’dan ölümsüzlüğü satın almak en mantıklı olanı sanırım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder