15 Ocak 2015 Perşembe

Bana bir tebeşir bul !

... Sonra caddenin ortasından geçen bir koyun görürsünüz, sırtı kınalı, insan etrafındaki her şeyin hayal olduğunu düşünse bile böyle bir şeyi hayal edemeyeceğini bildiği için " dan " diye düşer gerçek dünyaya..

- Bu gerçek mi ? 

- Lütfen susar mısınız, Böbrek taşı Bey !

Denizin karşısındaki bankta 3 kişiydik, ben, Böbrek taşı Bey ve kedi. Ben kediye hayat hikayemi anlatarak bana acil bir tebeşir bulması için ikna etmeye çalışıyordum, Böbrek taşı Bey bizi dinleyip olur olmaz lafa giriyordu.

- "Olacak iş değil, hayal görmüşsündür ! " Sonra kediye dönüp "Sen de buna inanıyorum deme sakın ! "



Oysa kedi inanıyor gibiydi, sanki ben senden önce neler gördüm der gibi bakıyordu. İnsan olmamanın verdiği huzurla dinlerken ben tam ikna etmek üzere olduğumu hissediyordum.

" Düşünsene, fark edilmediğin için ne kadar güçlü hissedebilirsin kendini, ama hissediyorsun işte.  Sanki sana vaatte bulunup vermeyi unuttukları her şeyi bir anda veriyorlar gibi ya da kalabalığın ortasında hiç doğmamışsın gibi yürüyebilecek kadar. Ama sonra bir şey oluyor köprüden atladığında montunun engellenemez bir şekilde paraşüt görevi görmesi gibi bir şey. Artık fark ediliyorsun, işte o an bütün gökdelenlerin ortasında, kalabalık caddelerin otobüs duraklarında, hiç bahçesi olmayan tıklım tıklım kaldırımlarda yapayalnız olduğunu anlıyorsun. Bütün şehrin elektriğini kessen bile sen oradasın, biliyorlar, fısıldıyorlar, bakıyorlar. İnsan olmadığın için çok şanslısın "

- " Ne ?! Elektrikler mi kesilecekmiş ?! " 

Böbrek taşı Bey sancısını bizimle paylaşma niyetinde anlaşılan diye kediye sitem ediyorum. Dalgaların kayalarla kurduğu senfoni orkestrasına kulak asmadan tekrar rica ediyorum, " lütfen bana bir tebeşir bulur musun ? "

- " Bir keresinde bir deliyle tanışmıştım " diyor Böbrek taşı Bey. Böbrek taşı Bey' in gerçek ismini bilmiyorum, bir insanın bu kadar bira içmesi için böbrek taşı düşürüyor olması gerektiğini düşündüğüm için öyle sesleniyordum, o düşürdüğü şeylerden daha hafif gelmiş olmalı ki itiraz etmiyordu.

" Ben de " diyorum. " Saati sormuştu yanıma yaklaşıp, saat kullanmadığımı söylediğimde neden demişti, ölümsüz olduğunu mu zannediyorsun ? İşte o gün delilerin yaptıklarından değil söylediklerinden korkmamız gerektiğini anlamıştım, aynı gün çok alkollü dua edilmemesi gerektiğini de anlamıştım. Hadi güzel kedi bana bir tebeşir bul. " 

- " Dua her zaman edilir, neden alkollüyken etmeyecekmişsin ?! " diye çıkıştı Mr. Böbrek taşı ve kedinin yapması gerektiğini düşünmüş olacak ki önce onun sonra benim yüzüme bakarak " hem yeter artık ne tebeşirmiş ne yapacaksın tebeşiri " diye iyice yükseldi.

" Çünkü neden dua ettiğimi, dua ederken ne istediğimi hatırlamıyorum ! Çünkü bu lanet banka " Turgut bu bankta delirdi " yazmak istiyorum ! "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder