15 Ocak 2013 Salı

Üst Yazılı Filmler-1

Benim filmlerim daha güzeldir,seninkiler güzel midir derken şöyle bir oyuna giriştik arkadaşımla.Oyunun kuralları basitti.5 'er film seçtik birbirimiz için ve oturup birlikte izledik.Film bitince de film hakkında tek kelime konuşmadan,hissettiklerimizi,düşüncelerimizi ve filme verdiğimiz puanı bir kağıda yazıp bir kutuya attık.En önemli kural da tüm filmler bitmeden kağıtları açıp okumamaktı.Filmlere verdiğimiz puanları bilmemek,daha adil puanlama yapmamız için önemliydi.Tüm filmler bitene kadar yorumları okuyamamak zor olsa da ,yorumları okurken ve filmler hakkında konuşurken epey eğlendik biz.

Bloğu açtığımızdan beri film tanıtım yazıları yazmak istiyodum ama bu iş pek de bana göre değil.Sonuç olarak izlemek için yeni filmler arıyorsanız yazının devamı hoşunuza gidebilir:

Benim seçtiğim 5 film ve onun yorumları:

1-C'est pas moi je le jure-9.3

aaaaaaaaaaaaaa:D Hala çığlık atabilirim, o nasıl final:) Diyaloglara,filmin diline bayıldım.
-Sayende Lea 1000 yıllık aşk stoğumu doldurdum. ne güzel  cümledir:)) Buna benzer çok cümle vardı ama unuttum şimdi.Burukluk mu var mutluluk mu onu da anlayamadım tam,karışık.




2-Trois couleursBleu-8.7

Üç filmi izleseydik,tek film saysaydık sesimi çıkartmazdım.Film atmosferi diye bişey var bence,her filmde olmaz ama olursa akılda öyle kalıyor galiba.Bu filmi çok merak ediyorum ileride aklıma nasıl gelcek.




3-Central do Brasil-8.6

İsa'ya mektup gönderen insanlar varmış dünyada daha ne desem boş:)




4-Hable con ella-9.1

Bak şimdi sana büyük hayalimi yazıyorum.Çok zengin olcam ileride ve çok sevdiğim amaaa sonunu sevmediğim filmlerin hepsinin sonunu yeniden çektirticem yönetmenine :) Hemen zengin olmalıyım biliyorum,oyuncular yaşlancak çocuklar büyüyecek ama gerekirse büyük veya yaşlı halleriyle nokta koyarız bir '20 years later' ibaresine bakar mutlu son:D Ölenleri bile geri getiririz çok parayla:D





5-Micmacs à tire-larigot-8.4

Filmin bir sahnesinden dolayı uçtum gittim ben bazı yerlerini kaçırdım filmin.Hani elektrikler gelince kız mumu söndürüyor ve tam o sırada elektrikler yine gidiyor ve tüm aile -aaaaaaaaaaaaa diyor ya.Ben orda ağlıyordum nerdeyse.Bizi gördüm sanki.Artık eskisi kadar çok zaman geçirmiyoruz.Elektrikler de gitmiyor.Eğlenceli filmi ne hale getirdim:(






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve onun seçtiği 5 film:


1-Ensemblec'est tout-9

Burda bitmesin burdan bitmesin derken bir de baktım hiç bitmesini istemiyorum filmin.Audrey'le evlencem ben galiba kafaya koydum,şu okul bitsin yaza yanındayım:)  Resmen insana yaşama sevinci aşılıyo.Neyse uzun lafın kısası 1.5 saatliğine herşeyi unutturan  ve fazlasıyla pozitif enerji veren film diyebilirim.Şimdi bu saatte  ormanda yürümek istiyorum,köpekler bile kaybolmuştur soğuktan saldırmazlar bence.




2-The Intouchables-8.7

İzlemeden konusunu okusam yine bunalım filmi derdim ama çok yanıldım bu kez.Böyle bi konuyu sürekli gülümseterek izletmeyi nasıl başarmışlar o da ayrı:) Yamaç paraşütü yapmalıyım.Tek eleştirim filmin ismine.Bu kadar.He bir de Tom ve Jerry:)




3-Persona-8.6

Filmde gördüğümüz deniz siyahtı ya da griydi her neyse.Ama  deniz bildiğim kadarıyla mavi.Hangisi gerçek peki, gördüğümüz  mü bildiğimiz  mi? Neyse ben çay koyayım.Herkese benden çay Bergman'a yok:))




4-Amour-8.3

Bundan bikaç yıl önce uzun bir otobüs yolculuğuna çıktığımda,ölümcül uyumak için 2 tane bulantı hapı içmiştim.Haplar yan etki yapmıştı ve huzursuzluk sendromu neticesinde ; 5-6 saat otobüsün en önündeki dijital saati izlemiştim,üstüne  otobüsten atlamak istemiştim.Şu anda aynı duyguları yaşıyorum.İzlediğim en gerçek film dicem ama film olduğundan bile şüpheliyim.İçimdeki kasvetin puanı bu, filmin değil.




5-Once-8.8

Nedense filmin daha onuncu dakikasında falan yeni bir 'Before Sunrise' izliyomuş havasına kapıldım.Eh pek de yanılmadım,o diyalog filmiydi burda o görevi  müziğe ve sözlerine yüklemişler.Hayat hikayelerini şarkı sözlerinde okumak çok güzel bi ayrıntı.Sabah bu şarkılarla uyanmak ayrı güzel olcak:) Hazır yorumum bitmişken  ben Glen Hansard albümlerini indiremeye başlayayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder